سئو

به نظرم می فهمید او اواخر روز در دفتر نشست و متوجه شد.

وقتی از شما سؤال می شود که آیا SEO زنده است ، پاسخ واضح است. برای درک جواب این سوال ، باید همه چیز را ساده کنید.

اگر پنج سال پیش از من سؤال کنید که سئو چیست ، من به شما پاسخ می دهم - اینها کلیدها و پیوندهای فرود هستند. و ده سال پیش ، من همان جواب را می دادم. و حتی سه سال پیش ، من احتمالاً به همین روش جواب می دادم.

کلیدها و پیوندها تمام نکته سئو است ، خواه آن را بخواهید یا نه.

کلمات کلیدی قرار داده شده در صفحه باعث افزایش اهمیت سایت شما در صورت تقاضا می شود ، و پیوندهای خارجی از سایتهای دیگر به عنوان یک اهدا کننده سطح مطمئن عمل می کردند.

و تمام مهندسی مجدد موتور جستجو برای تأثیرگذاری بر این دو شاخص بود. از یک طرف برای بازار خوب بود: به لطف توانایی نفوذ در این شاخص ها ، بازار سئو ظاهر شد. از سوی دیگر ، این همچنین شر بود: اسپم های کلیدی ، خرید و فروش پیوندها و دیگر دستکاری ها نتیجه منطقی این "مهندسی مجدد" شدند.

سپس گوگل با جدیت تمام این روشهای "سیاه" را گرفت ، آمد پاندا ، سپس پنگوئن. سال گذشته تغییرات زیادی را به همراه آورده است. او که می خواست ببیند ، دید که اینها تغییرات محلی نیستند - این لایه های تکتونیکی تغییر کرده اند. بله ، هنوز هم اندکی قابل توجه است ، اما چشم آموزش دیده می بیند که آنچه که اکنون در موتورهای جستجو اتفاق می افتد ، فقط یکی دیگر از "بهبود" الگوریتم ها نیست. این جابجایی ها جدی تر از موارد قبلی است. من در مورد شما نمی دانم ، اما من مطمئن هستم که SEO آینده (تنها در 1-2 سال ، حداکثر 3 سال) به عنوان عوامل اصلی رتبه بندی کلیدها و پیوندها نیست.

بله ، کلیدها و پیوندها مترادف سئو نیستند.

چه اتفاقی خواهد افتاد؟

و حالا به نظر من پاسخ این سوال را می دانم. جستجوگرها از آینده ATTENTION است. نه پیوندها و کلیدها بلکه توجه.

مبارزه برای ترافیک از طریق ارگانیک توسط افرادی که می توانند توجه کاربر را به خود جلب کنند ، برنده می شوند. نه توجه زیادی ، نه کمی ، بلکه به اندازه نیاز.

اما برای اینکه فناوری دستیابی به این توجه را سئو یا چیز دیگری بدانیم - بگذارید هرکسی برای خودش تصمیم بگیرد. من شخصاً اهمیتی نمی دهم که چگونه او را صدا کنم. اما اصطلاح بازاریابی محتوا را بیشتر دوست دارم. به شخصه ، من دقیقاً روی این اصطلاح سرمایه گذاری می کنم و روش های جلب و حفظ توجه مخاطب را انجام می دهم.