در واقع این کیف پول نه فقط برای اتر بلکه برای تمامی ارزهای دیجیتال، تحریم تتر ایران پنلی به نام والت بالانس دارد. حدود 4 سال پیش داشتم توی یکی از سایت های ارزهای رمزنگاری شده (Cryptocurrency) که خیلی ها به نام ارزهای دیجیتالی میشناسند میچرخیدم و به سوالات دوستان جواب میدادم که با این سوال روبرو شدم که در زیر سوال این دوست عزیز را بازگو میکنم و قراره یه مقاله مفصل راجع بهش بنویسم که شاید مشکل خیلی از دوستان عزیز بر طرف بشه و به طور ناخواسته اکانتشون در بایننس مسدود نشه. نام مخفف این ارز MEW است. اما در واقع این موضوع درست نیست و این ارز نیز تا حدی دارای نوسانات قیمتی هست اما میزان این نوسانات از 95 سنت تا حدود یک و نیم دلار است.

خطر تحریم تتر

حتی ممکن است این ارز قیمتی بیشتر از یک دلار پیدا کند و با قیمت 1.2 تا حتی1.6 دلار نیز خرید و فروش شود. ارزش این داراییها در سه ماهه دوم به دلیل افزایش قیمت بیت کوین به حدود ۲.۵ میلیارد دلار رسید. تتر همواره به عنوان یک استیبل کوین شناخته میشود، یعنی نوسانات قیمتی ندارد. همانطور که میدانید آدرس IP یک برچسب عددی است که شبکه رایانهای برای ایجاد ارتباطات استفاده میکند. به این نکته باید همواره توجه داشت که تتر در شبکههای مختلف قابل انتقال به یکدیگر نیست و آدرس مبدا و مقصد جهت انتقال باید از یک شبکه یکسان باشد. تتر نیز مانند بقیه ارزهای دیجیتال نیاز به یک کیف پول برای نگهداری دارد. جذابترین ویژگی این والت برای نگهداری تتر چیست؟

تحریم تتر در ایران

ویژگی جذاب دیگر این کیف پول، داشتن یک افزونه برای نصب روی کروم است. این ویژگی سبب راحتتر شدن استفاده از این کیف پول میشود. از این رو، رمزارز تتر، با اینکه ممکن است نوسانات جزئی تجربه کند، همیشه با ارزش یک دلار شناخته میشود. مثلا بیت کوین،اتریوم، کاردانو، دوج کوین و هر رمزارز دیگری که مدنظر دارید را، میتوانید خرید و فروش کنید. کارمزد ارزپایا برای واریز و برداشت ریالی، واریز و برداشت رمزارز، صفر است و تنها برای معاملات خـرید/فـروش، 0.002 کارمزد شبکه را دریافت میکند که این کارمزد به شبکه هر رمزارز پرداخت میشود و متعلق به سایت نیست. این صرافی امکان خرید مستقیم ارزهای دیجیتال را به کاربران می دهد یعنی شما به جای اینکه مجبور شوید ارزهایی مثل بیت کوین و…

همانطور که قبلاً اشاره کردیم، دای یک استیبل کوین است که کاربران میتوانند از هر کجای دنیا به سادگی و از طریق برنامه غیر متمرکز دای به آن دسترسی پیدا کنند. یعنی اکثر ارزهای دیجیتال قوی موجود در بازار، نظیر کاردانو و یا لایت کوین دارای یک پشتوانه از جنس پروژه هستند. از آنجائیکه تتر بر بسترهای مختلفی ارائه میشود، میتوان از کیف پولهای مختلفی که بر مبنای اتریوم، بیت کوین و ترون هستن برای نگهداری از این ارزها استفاده کرد. در این مقاله به بررسی استیبل کوین تتر پرداختیم. حتی اگر صرافی وجود داشته باشد که هنوز ایران را تحریم نکرده است، در آینده ممکن است که این کار را انجام دهد و به طور کل همهی سرمایه ی شما از بین برود.

تحریم ایران توسط تتر

در حال حاضر صرافی بایننس با کشور های متعددی دچار درگیری های نظارتی و قانونی شده و خدمات به آنها را تغییر داده است.از جمله آن میتوان به محدودیت استفاده از معاملات مشتقه برای کشورهای اروپایی اشاره کرد. همان طور که گفتیم تفاوت عمده تتر با دیگر ارزهای دیجیتال این است که دچار نوسان های قیمتی نمی شود؛ قیمت این ارز دیجیتال همواره ثابت و برابر یک دلار آمریکا است. در مقابل بخش دیگری از خریداران ارزهای دیجیتال و تریدرهای معروف و به اصطلاح، نهنگهای بازار، اعتقاد دارند قیمت این ارز در سال 2021 روند نزولی طی میکند و حتی به میزانی کمتر از یک دلار خواهد رسید. آیا این ارز نزول قیمتی را مشاهده میکند یا با افزایش قیمت مواجه میشود؟

این موضوع از کاهش قیمت بسیار اندک این ارز صحبت میکند.

دقت کنید که در دنیای ارزهای دیجیتال، تعداد ارزهای زیادی برای افزایش سرمایه وجود دارد. چون با جنگ اقتصادی و کاهش ارزش دلار در مقابل سایر ارزها و یا با اعلام عدم پشتیبانی دلار از تتر، رسما ارزش این ارز به صفر میرسد و این باعث از دست رفتن بخش عظیمی از سرمایه افراد میشود. این ارز از تعداد بسیار زیادی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی میکند. یکی از مغایرتهای تتر با سایر ارزهای دیجیتال، عدم پشتوانه است. نتیجه این امر ثبات نسبی قیمت تتر در تمامی روزهای سال است. این موضوع از کاهش قیمت بسیار اندک این ارز صحبت میکند. در واقع رابط کاربری بسیار سخت آن، باعث شده تا افراد زیادی به استفاده از این ارز تمایل نداشته باشند.

رابط کاربری بسیار پیچیده دارد و این موضوع سبب شده تا استفاده از آن با سختی همراه باشد. اما دشواری رابط کاربری یکی از بزرگترین مشکلات این کیف پول است. کیف پول اختصاصی و مخصوص ارز تتر که با مشکلات بسیار زیادی مواجه است. کاربران ایرانی بدون نگرانی از مشکلات مربوط به تحریم، میتوانند در پلتفرمهای ایرانی خرید و فروش کنند. البته این کاهش قیمت در حدود 0.0001 دلار است. البته در این مورد شبهاتی وجود دارد و برخی تتر را متهم کردهاند که پشتوانهای ندارد؛ این افراد معتقد هستند به ازای تمام تترهایی که تاکنون تولید شده، دلار در ذخایر بانکی نگهداری نشده است.

ایا تتر تحریم شده

همچنین هزینه و زمان مورد نیاز برای شناسایی آی پی های ولت های مختلف و اینکه این کار در ابعاد بزرگ بسیار مشکل به نظر میرسد. یکی از برترین کیف پولها که بر شبکه اتریوم فعال است و برای بلاک چین آن مورد استفاده قرار میگیرد. این موضوع به عرضه و تقاضای تتر بستگی دارد و معمولا بلافاصله با عرضه تتر به بازار یا جمع آوری آن، بر طرف میشود. این کیف پول میتواند از کیف پولهای سخت افزاری موجود در بازار باشد یا کیف پولهای نرم افزاری انتخاب این موضوع به سلیقه کاربران و تریدارها بستگی دارد اما در ادامه ما به شما تعدادی از کیف پولهای مناسب برای این ارز را معرفی میکنیم.

برای فعال سازی این آنتی فیشینگ باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید. این روزها نگرانی ایرانیهای فعال در بازار رمزارزها به دلیل نظارت FATF و اظهارات شرکت تتر مبنی بر بلوکه کردن تتر در آدرسهای کیف پول کشورهای تحریم شده بسیار شدت گرفته است. عدم کاستن از دخالت بانک و در نتیجه حفظ سلطه بانکها و مراکز قدرت بر بازار ارزهای دیجیتال. این ارز یکی از بهترین روشهای حفظ و نگهداری از سرمایه در مقابل تبدیل سرمایه به صورت دلار است. حتی در بدترین حالتها میکر دائو توانسته است ثبات دای را در اندازه قابل قبول حفظ کند و در واقع آن را به مرور زمان بهبود بخشیده است. موضوع فقط زمان نیست. اما تتر، انتخاب مناسبی برای این منظور نیست و برای افزایش سرمایه بهتر است از ارزهای دیگر استفاده کنید.