یکی از راه های تشخیص ماسک سه لایه جراحی آبی استاندارد، تست کردن آن با آب است. در صورتی که آب از ماسک رد نشود، به معنای خاصیت فیلترینگ ماسک است. اما وقتی آن را با مواد شوینده بشویید و یا ضدعفونی کنید، آب براحتی از آن عبور می کند که دیگر قابل استفاده نیست. برای خرید ماسک سه لایه جراحی آبی به سراغ فروشگاه های معتبر بروید.

از ماسک سه لایه آبی می توانید در منازل، مکان های عمومی و حتی مراکز درمانی مثل کلینیک ها و بیمارستان ها استفاده کرد.

این ماسک فیلتردار ( ملت بلون دار ) همانند ماسک سه لایه جراحی و یا سایر ماسک های فیلتردار و تولید شده با روش اولتراسونیک قادر به محافظت از شما در برابر عوامل میکروارگانیسم است. همچنین می تواند از نفوذ مواد آلاینده مثل گرد و غبار به مجاری تنفسی جلوگیری کند.

اگر چه این روزها همه با نحوه استفاده از ماسک آشنایی کامل دارند، اما توجه به چند نکته برای استفاده از ماسک سه لایه جراحی آبی رنگ لازم است. این توصیه ها شامل موارد زیر است:

چطور از ماسک سه لایه جراحی آبی استفاده کنیم؟

از ماسک آبی رنگ برای دو بار استفاده نکنید. همانطور که قبلاً گفتیم این محصول یکبار مصرف است.

زمان استفاده متوجه باشید که کل صورت شما را بپوشاند. به طوری که هوا از چپ و راست یا بالا و پایین ماسک وارد دهان نشود. هوا باید از خود لایه های ماسک عبور کند و وارد مجاری تنفسی شود.

فراموش نکنید ماسک آبی سه لایه جراحی برای ۸ ساعت قابل استفاده است. اما اگر مجبور به استفاده از آن برای یک روز کامل هستید، باید ماسک خود را چند مرتبه تعویض کنید. قیمت ماسک سه لایه جراحی آبی در فروشگاه های مختلف با هم متفاوت است. هر چند دولت تلاش میکند تا قیمت یکسانی را در بازار ارائه دهد.