موتورهای جستجو هوشمندتر می شوند و رقابت در جستجو بیشتر می شود. فناوری های هوش مصنوعی که بر تحویل تأثیر می گذارند دیگر جدید نیستند. و دستگاه های مبتنی بر جستجوی صوتی میلیون ها فروخته می شوند.

همه اینها چالش های جدیدی را ایجاد می کند که لازم است به خوبی آماده شود و قطعاً این روندها باید تحت نظارت قرار گیرند. بنابراین ، ما گزیده ای از مهمترین گرایش های سئو را ساخته ایم که می تواند تأثیر تعیین کننده ای در بازار بازاریابی جستجو در سال 2019 داشته باشد.

درک و ردیابی آنها به شما کمک می کند تا به خوبی با محیطی که به سرعت در حال تغییر است تطبیق دهید.

بهینه سازی برای کاربر (قصد)

"قصد کاربر" به معنای واقعی کلمه به معنای "قصد کاربر" است. نکته آخر این است که ممکن است معنای واقعی درخواست با فرم آن متفاوت باشد یا با گذشت زمان تغییر کند. به عنوان مثال ، در دوره های مختلف مختلف به درخواست "Skoda Scala" ، کاربر می تواند جستجو کند:

  • اخبار مربوط به مدل ماشین جدید؛
  • بررسی محصولات جدید موجود در بازار؛
  • مکانی که می توانید ماشین بخرید.

الگوریتم های جستجو باید درک کنند که دقیقاً موارد فوق در یک شخص خاص می خواهد در یک مورد خاص ببیند ، و این موارد را برای او فراهم کند.

قصد کاربر

جستجوی صوتی و دستیاران مجازی

هرچه سهم اینترنت تلفن همراه بیشتر شود ، بیشتر از متن چاپی قدیمی قدیمی دور می شویم. انتظار می رود حدود یک سوم از کل ترافیک آنلاین در یک یا دو سال آینده از تماس های صوتی حاصل شود.

انتقال ملموس و گسترده از مجموعه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو به ارتباط صوتی با دستگاه های هوشمند به طور واضح یک شبه اتفاق نمی افتد. اما این روند از قبل آغاز شده است. با توجه به تفاوت بین این راههای یافتن اطلاعات ، تأثیر بر بازاریابی دیجیتال و سئو می تواند قابل توجه باشد.

بلندگوهای هوشمند و جستجوی صوتی

آیا در مورد ستون Yandex.Station با دستیار صوتی "آلیس" شنیده اید؟ این سیستم عامل های چندرسانه ای مشابه ما هستند که به تازگی ظاهر می شوند ، و در خارج از کشور Amazon Alexa ، Homepod اپل و Google Home مانند کلیدهای میانبر متفاوت هستند. همه این دستگاه ها دارای کنترل صدا هستند و بیشتر و بیشتر آنها در خانواده های مدرن ظاهر می شوند.

کانون توجه در SEO محلی

طبق آمار گوگل ، 58٪ افرادی که از جستجوی صوتی استفاده کرده اند از آن برای یافتن اطلاعات در مورد یک تجارت محلی یا جاذبه های تفریحی استفاده کرده اند. اکثر آنها عبارت "کنار من" را شامل می شوند و نتایج بر اساس فناوری جغرافیایی نمایش داده می شوند.

این تنها یکی از حقایقی است که رشد سریع نقش سئوی محلی را تأیید می کند ، که در آینده نزدیک در انتظار ما است. صاحبان مشاغل کوچک ، حتی اگر فقط یک هفته پیش تجارت خود را افتتاح کنند ، فرصت های باورنکردنی برای جذب مشتری از اینترنت بدست می آورند.

این هنوز برای ما یک موضوع جدید است و سالهاست که آژانس های بازاریابی اینترنتی در خارج از کشور وجود دارند که منحصراً در جستجوی محلی تخصص دارند.

Google My Business و Yandex.Directory این امکان را فراهم می کنند که موقعیت دفتر خود را بر روی نقشه ها به وضوح نشان دهید ، توضیحات مفصلی ، عکس هایی با کیفیت بالا اضافه کنید و اطلاعات پیشرفته در مورد شرکت را در نتایج جستجو نمایش دهید.

هوش مصنوعی در الگوریتم های جستجو

الگوریتم های یادگیری ماشین از چند سال پیش توسط موتورهای جستجو شروع به استفاده می کردند. و گرچه هنوز هم نمی توان آنها را ایده آل نامید ، اما اکنون در بسیاری از جنبه ها به شما امکان می دهد نتایج بهتر و سریع تری داشته باشید تا اینکه مردم همه کارها را انجام دهند.

هنگامی که قابلیت های هوش مصنوعی فعالانه تر به جستجوی ریشه می پردازند ، واقعیت SEO حتی پویاتر خواهد شد ، عوامل رتبه بندی با درخواست به درخواست متفاوت خواهند بود ، به تجربه کاربر بستگی دارند ، بسترها ، ویژگی های خود سایت و غیره را در نظر می گیرند.

هوش مصنوعی در الگوریتم های جستجو

در عین حال ، دارندگان سایت هایی که قوانین موتورهای جستجو را نقض نمی کنند و به دنبال ارائه پاسخ های باکیفیت در اختیار مخاطبان خود هستند ، مانند گذشته ، هیچ چیز برای ترس وجود نخواهد داشت.

برای رقابتی ماندن ، لازم است که بر درک اهداف کاربران تمرکز کنیم ، کار در جهت بهبود قابلیت استفاده و ایجاد محتوای با کیفیت بالا که به یک زبان طبیعی نوشته شده است.

دیگر منطقی نیست که به برخی معیارهای واضح و روشن مانند "٪ کلمات کلیدی متن" اعتماد کنید ، زیرا این معیارها ممکن است فردا تغییر کنند.

قطعه CTR را افزایش دهید

علاوه بر بلوک های تبلیغات متنی ، Yandex و Google داده هایی از خدمات مختلف خود را نشان می دهند - ویدئویی از YouTube ، جستجوی تصویر ، محصولات از Market ، نمودار دانش و انواع نمایش داده شد. )

Snippets Advanced Google

همه اینها کاربر را ترغیب می کند که به سایت ها نرود ، زیرا او مستقیماً در نتایج جستجو اطلاعات را دریافت می کند. و نتایج با پیوندها به سایتها به تدریج از مرزهای صفحه اول در حال تغییر است.

در چنین شرایطی کار کردن روی قابلیت کلیک بر روی قطعه ها به منظور دستیابی به انتقال بیشتر ، بلکه برای ماندن در تاپ بسیار مهم است. و برای این کار شما نیاز دارید:

  • تلاش می کند عنوان / توضیحات را برای کاربران جذاب و جالب جلوه دهد.
  • شامل فراخوانی برای اقدام در آنها است.
  • از میکرو مارک ، کاراکترهای ویژه و ایموجی ها استفاده کنید.
  • دائماً قطعه های رقبا را تحلیل می کند و تلاش می کند نتایج بهتری کسب کند.

از صفحات دارای CTR ضعیف ، حتی در قسمت Top نیز فواید کمی خواهد داشت.

نام تجاری به عنوان یک سیگنال رتبه بندی ذکر شده است

ذکر یک برند نوعی اثبات اجتماعی است که اعتبار یک تجارت را تأیید می کند. انتشار اطلاعات در مورد شرکت ، اعتماد به آن و شهرت خوب - همه اینها به رشد تدریجی ترافیک برند کمک می کند ، که بدون در نظر گرفتن تغییر در الگوریتم ها ، دریافت انتقال از جستجو را تضمین می کند.

می توانید تعداد ذکر نام های تجاری را به روش های مختلف افزایش دهید:

  • بررسی محصولات وبلاگ
  • بازاریابی محتوا در سایتهای خارجی؛
  • جذب وبلاگ نویسان به یک کمپین روابط عمومی؛
  • توزیع محتوای تکه تکه مانند عکس ، فیلم ، کتاب PDF و غیره.

ترافیک نام تجاری

به احتمال زیاد موتورهای جستجو وزن این عامل را افزایش می دهند ، زیرا ارتباط آن با کیفیت پاسخ های ممکن کاملاً مشهود است.

خلاصه

SEO پیچیده تر نمی شود ، بلکه بسیار چند منظوره است. شما نمی توانید یک کار را به خوبی انجام دهید و انتظار دارید که در صدر باشد. و سایت و صفحات شخصی آن باید بصورت جامع کار شود.

مردم به طور فزاینده به دنبال اطلاعات با استفاده از تلفن های هوشمند و در حال حرکت هستند ، از خدمات تجاری که در کنار آنها است استفاده می کنند و می خواهند در اسرع وقت پاسخی بدست آورند. علاوه بر این ، حتی انحصار تلفن های هوشمند به زودی نابود می شود ، و ابتکار عمل به دستگاه های هوشمند می رود ، تعامل با آنها از طریق صدا انجام می شود.

اما چیزی بدون تغییر باقی مانده است - مانند گذشته ، کلید موفقیت هر سایتی تضمین یک تجربه مثبت با کیفیت و پاسخگویی به نیازهای کاربران است. فقط این است که روش های دستیابی به این اهداف بتدریج با روش های قبلی استفاده می شود.