سلام بر همه! نام من دیما است و من یک متخصص سئو هستم. این اولین مقاله مهم من است ، بنابراین در ابتدا دوست دارم از ویتالی (ویتالی سلام) که به من کمک کرد تا افکار و اندیشه های خود را در متن معنادار قرار دهم ابراز قدردانی کنم

من می خواهم به عنوان بخشی از آن ، نظر خود را در مورد واقعیت های موجود در صنعت بهینه سازی موتور جستجو بگویم. چرا می توانم درباره این موضوع تأمل کنم؟ من بیش از چهار سال است که سئو کار می کنم و حتی در این مدت زمان تغییرات زیادی تغییر کرده است. تخصص من بیشتر مربوط به ارتقاء پروژه ها به زبان انگلیسی است. در بیشتر موارد ، همه روندها از آنجا به ما می رسند. می توانید با شخصیت من در جزئیات بیشتر در وب سایت من آشنا شوید. (پیوند حذف شد ، تا کارشناسان محلی را به وجد نیاورید) بنابراین ، بیایید شروع کنیم ...

سئو هنوز هم ایستاده نیست. مانند هر کس دیگری ، بهینه سازی موتور جستجو در حال تغییر است و طی چند سال گذشته این روند بطور قابل توجهی شتاب یافته است. هر ساله الگوریتم ها باهوش تر می شوند (حداقل خودشان می گویند) ، روشهایی که دیروز نتیجه خوبی به دست آورد امروز کار نمی کنند ، دیگران فقط ضرر می کنند.

یکی از مهمترین تغییرات در 2018-2019 معرفی الگوریتم موبایل اول توسط Google و نیاز فوری به نسخه موبایل سایت ناشی از این امر بود. و اگر پیش از این نسخه موبایل "بسیار مطلوب" بود ، اکنون "بسیار اجباری" شده است. اما ، متدولوژی اساساً بدون تغییر باقی مانده است. اینها همه "سه ستون" هستند - بهینه سازی فنی ، بهینه سازی محتوا و ایجاد لینک. اما هر شخص سئو نظر خود را در مورد چگونگی عملکرد همه اینها دارد.

سئو امروز

بازار بازاریابی دیجیتال به سرعت در حال تغییر است ؛ فناوری ها ، علایق کاربران و انتظارات آنها در حال تغییر است. و کسانی که همچنان به رویکردهای "کلاسیک" (خوانده شده منسوخ شده) به تجارت پایبند هستند ، در نهایت ناامیدانه عقب خواهند ماند.

امروزه ، یک متخصص سئو نه تنها باید کلیدها را انتخاب کند ، متن بنویسد ، لینکهای عجیب را خریداری کند ، بلکه اصول بازاریابی ، برنامه نویسی و طراحی را نیز بداند. سوله های رایگان یا نیمه رایگان را جستجو کنید. با انواع جدیدی از نمایش داده ها کار کنید ، جایی که هنوز هم همه بازیکنان اصلی آن را مسدود نکرده اند. اقدامات قالب کمتر و کمتر کار می کنند ، به این معنی که زمان آن است که در جستجوی راه حل های بهتر آزمایش شود.

باید توجه زیادی به جزئیات داشت: زمان بارگذاری صفحه ، اندازه تصویر و بهینه سازی کد. روشهای منسوخ مانند ارسال اسپم ، تقلب در عوامل رفتاری ، اجرا از طریق پروفایل / دایرکتوری و غیره را فراموش کنید.

5 رویکرد SEO که دیگر کار نمی کنند

شما با استفاده از روشهای منسوخ ارتقاء سئو ، که قبلاً قابل اعتماد و کارآمد تلقی می شدند ، شما خطر آسیب جدی رساندن به موقعیت سایت را در نتایج جستجو و همچنین قرار گرفتن در زیر فیلتر یا تحریم موتورهای جستجو برای مدت زمان طولانی یا حتی برای همیشه به عهده دارید.

1. بسته بندی عوامل رفتاری

بله ، من می دانم که در زمان ما موارد پیشرفت موفقیت آمیز PF وجود دارد. اما 98٪ از کل پروژه هایی که شما در این راه سعی در ارتقاء دارید ، دیر یا زود می میرند. و اگرچه این روش قبلاً کاملاً مؤثر بود ، اما امروز از زمان استفاده از آن ، در کوتاه مدت ، فقط مشکلات وجود خواهد داشت.

2. تهیه بی فایده لینک ها

کیفیت ، نه کمیت ، مدتهاست که درک شده است. اما در همان زمان ، بسیاری از کارشناسان ادامه می دهند که هنوز مشخص نیست که پیوندها در کجا مشخص نیست. به احتمال زیاد این به دلیل یک بودجه محدود ، تمایل به قرار دادن بیشتر در جیب شماست و نه تمایل به جستجوی سایتهای خوب. از همه اینها ، چرا ، هنگامی که می توانید به انجمن قدیمی خوب و شناخته شده بروید ، و چند کار را به قیمت 1000 روبل خریداری کنید.

علاوه بر این ، ارتقاء وب سایت می تواند هم نتایج عالی و هم فاجعه بار به بار آورد. واقعیت این است که برای دستیابی به دقیقاً "عالی" امروز ، لازم است منابع پیوندها را با دقت انتخاب کنید ، و مانند گذشته ، ماشین ها را در مبادلات با واگن خریداری نکنید. موتورهای جستجو آموخته اند که جرم پیوند را آنالیز کنند و رتبه سایت دیگر به تعداد پیوندها بستگی ندارد. یکی از پیوندهای nofollow که انتقال واقعی آنها روی آن انجام می شود ، تأثیر بیشتری از 100 dofollow ، اما بر روی منابع مرده خواهد گذاشت.

3. محتوای بهینه سازی مجدد

محتوای مجدد بهینه شده متونی است که با کلیدهای گوشهای چشم پر شده است. چنین متونی کمک می کنند تا حداکثر تعداد کلمات کلیدی که سایت در آن حرکت می کند ، در صفحه قرار گیرد. این نوع پیشرفت به هیچ وجه به پایان نمی رسد ، برخی از seoshnik ها هنوز به دلیل سادگی این روش را تمرین می کنند. با این حال ، نتایج چنین کارهایی ممکن است غیر منتظره باشد. آیا خواندن متونی مانند "مسکو ارزان با خرید آنلاین را با خرید ارزان" دوست دارید. نه؟ موتور جستجو هم آن را دوست ندارد. امروزه موتورهای جستجو سایتهای مناسب را برای افراد ترجیح می دهند ، با استفاده از تعداد زیادی کلید ، منفی به تلاش برای افزایش ارتباط صفحه می دهند.

بله ، بله ، در واقع ، این روش تبلیغ هنوز هم بسیار محبوب است. بیشتر خوانندگان جستجوگرها به سادگی درک نمی کنند که چگونه TK را به طور متفاوتی قرار دهند.

4- اظهارنظرهای ناخواسته

"من SEO خود را با 1 میلیون بک لینک با کیفیت بالا تقویت می کنم - 100٪ SAFE." با چنین سرفصل هایی ، هنوز هم در صرافی ها و تالارهای مختلف پیشنهادات زیادی وجود دارد. اتوماتیک با یک نرم افزار هومر مانند برای تعداد زیادی از پروفایل اجرا می شود و تنظیم یک نظر کپی / چسباندن ، این چیزی نیست که در سال 2019 موفقیت شما را به همراه داشته باشد.

5- در دایرکتوری های مرده اجرا می شود

 

اجرای دایرکتوری به معنی ثبت خودکار در دایرکتوری ها است. و اگر پیش از این به بهبود موقعیت سایت در SERP ها کمک می کرد ، امروز در 99٪ موارد مجازات هایی بر شما اعمال می شود. و به خصوص Yandex دوست دارد در این امر افراط کند. اگر سعی می کنید سایت خود را از طریق دایرکتوری ها اداره کنید ، احساس راحتی کنید که از موقعیت خوبی در جستجو خداحافظی کنید. دایرکتوری سایت ها اهمیت خود را در اینترنت مدرن برای کاربر از دست داده اند و اگر کاربران به آنها نیازی نداشته باشند ، موتورهای جستجوگر منفی چنین کلاهبرداری را درک می کنند.

5 رویکرد SEO که اکنون ممکن است کار کنند

به طور خلاصه ، SVM - Speed ​​، Voice ، Mobile. اگر کمی با جزئیات بیشتر ، آنچه در نتیجه می تواند حاصل شود:

1. بهبود قابلیت استفاده

امروز ، گوگل بدون نیاز به کلیک بر روی خود وب سایت ، پاسخ هایی را ارائه می دهد. و فردا موتور جستجو مراقبت خواهد کرد که اصلاً باقی نمانده باشد ، به شما امکان می دهد حتی بدون مراجعه مطالب سایت را مشاهده کنید. بنابراین ، ارزش آن را دارد که در حال حاضر به بهبود ناوبری ، کار کردن جزئیات ، بهبود راحتی منابع وب فکر کنید. از این گذشته ، کاربر می خواهد بدون جستجوی خسته کننده و خواندن خسته کننده ، سایت را به عنوان یک مجله مشاهده کند. راحت ، قابل فهم ، راحت است.

هر روز تعداد زیادی از منابع وب جدید ظاهر می شوند ، کاربران پیچیده تر و ترسناک تر می شوند. اگر از طراحی یا سرعت بارگیری راضی نبودید ، سایت را ترک کنید.

چندین مرحله بارز برای بهینه سازی UX بهینه سازی وجود دارد:

  • بهینه سازی داخلی عمیق (به هر صفحه جداگانه). از نظر یک کاربر معمولی در صفحات سایت خود نگاه کنید.
  • سرعت بارگذاری وب سایت را افزایش دهید. و در اینجا ما نه تنها در مورد ارقام گرامی در Page Speed ​​Insight بلکه در مورد سرعت و سهولت سایت صحبت می کنیم.
  • عدم وجود پاپ آپ و تبلیغات تهاجمی و مزاحم؛
  • در دسترس بودن اجباری نسخه موبایل مناسب. در کار من ، معمولاً TK را برای طراح آماده می کنم که طراحی موبایل را در وهله اول و فقط پس از آن Desectop قرار دهم.

2. به جای کلمات کلیدی فردی ، روی خوشه ها تمرکز کنید

با توجه به صدها درخواست ، بلافاصله می توان یک صفحه ساختاری شایسته رتبه بندی کرد نیازی به ایجاد صفحات برای هر درخواست نیست.

3. تنوع در ایجاد لینک

من این فرایند را به روش دیگری فراخوانی می کنم - انتشار اطلاعات در مورد خدمات شما. ایده آل است که چندین رویکرد را به طور همزمان بکار بگیرید: انتشار مقاله و شرکت در بحث ها. برای اولین بار ، توصیه می کنم برای خودم مطالب جالب بنویسم و ​​سعی در مذاکره با سایت ها داشته باشم. بسیاری آماده هستند تا یک مقاله واقعاً جالب را به صورت رایگان منتشر کنند. با توجه به مشارکت در مباحث. این فرآیند اکنون به عنوان جمعیتی گفته می شود ، که همچنین اسپم کامنت است. توصیه می کنم در سایت های مربوطه حساب ایجاد کنید و در بحث های مختلف درمورد بلاگ ها و انجمن ها شرکت کنید. پیوندی که در کامنت می گذارید تا حد ممکن طبیعی است. برای اینکه نظر خود بدون این لینک معنی خود را از دست بدهد.

4- بهینه سازی خارجی

شما هنوز به لینک های خارجی احتیاج دارید. اما باید بدانید که فقط 1 پیوند با کیفیت بالا با ترافیک از 1000 کشته مهمتر و مؤثرتر است. به طور کلی ، بهینه سازی خارجی حدود 40٪ از موفقیت ها را تشکیل می دهد. توصیه می شود چنین تأثیراتی کسب کنید تا مواد شما در سایت شروع به پخش در شبکه های اجتماعی و سایر سایت ها کند. در واقع ، بهینه سازی خارجی فقط مربوط به پیوندها نیست ، بلکه SERM ، عوامل اجتماعی و برخی پارامترهای دیگر نیز هست. روی ساختن یک پروژه جالب توجه متمرکز شوید و نیازی به خرید لینک های خارجی ندارید.

5. جستجوی صوتی

این آینده نیست ، اما بهینه سازی موتور جستجو واقعی است. هر ساله ، جستجوی صوتی به طور فزاینده ای محبوب می شود. بنابراین ، مطالعات محلی روشن نشان می دهد که طی 12 ماه گذشته ، حدود 58٪ از مصرف کنندگان از جستجوی صوتی برای جستجوی اطلاعات در مورد شرکت ها و محصولات استفاده کرده اند.

 
آیا از جستجوی صوتی (نظرسنجی 2018) brightlocal.com استفاده کرده اید

وظیفه اصلی در اینجا وارد شدن به Snippet Featured است. و همه چیز در مورد کیفیت محتوا است. قطعه های پیشرفته و نتیجه غنی موضوعی است برای یک مقاله جداگانه.

6. توجه بیشتر به نسخه موبایل

بیشتر درخواست ها در سال 2018 از طریق دستگاه های تلفن همراه وارد شده است. به طور دقیق ، طبق آمار Statista ، سهم جستجوی تلفن همراه 52.2٪ بود.

 
ترافیک موبایل در سال 2018 www.statista.com

بله ، این شاخص ها بسته به طاقچه متفاوت است ، به عنوان مثال در بخش B2B ، دسک تاپ همچنان صدرنشین است. اما باید دانست که اکثریت قریب به اتفاق صنایع از طریق دستگاه های تلفن همراه ترافیک عظیمی را دریافت می کنند. در واقع ، این دلیل معرفی شاخص Google Mobile-first شد. بدیهی است که در سال 2019 برای ایجاد نسخه موبایل با کیفیت بالا باید تمام تلاش خود را بکنید.

نکات عملی:

  • تعداد پاپ آپ ها را به حداقل برسانید. آنها همه را بر روی دسک تاپ و حتی بیشتر از آن برای کاربران تلفن همراه عصبانی می کنند.
  • سایت باید نه تنها موبایل ، بلکه دوستانه انگشت نیز باشد. اطمینان حاصل کنید که نسخه موبایل سایت برای پیمایش راحت است و کاربران به همه عناصر دسترسی پیدا می کنند.

7. YMYL (پول یا زندگی شما)

به روزرسانی بعدی فیلتر YMYL در آگوست سال گذشته منجر به کاهش چشمگیر موقعیت ها و ترافیک برای بسیاری از سایت ها در مباحث سبک زندگی پزشکی ، مالی و سالم شد. و بعداً تنها تعدادی از این موقعیت ها و ترافیک دوباره احیا شد. Google برای نوشتن صفحات YMYL توسط متخصصان نیاز به محتوا دارد. بنابراین ، موتور جستجو ارزیابی چنین سایتهایی را با دقت خاصی درمان می کند. این به وضوح روند موضوعات دیگر را نشان می دهد: اگر محتوایی دارید که هیچ ارزشی در سایت شما نوشته نشده است یا حتی بدتر از آن ، محتوایی را که می تواند به کاربر آسیب برساند ، چنین صفحات از لیست خارج می شوند. من قبلاً با منابع زیادی روبرو شده ام که تحت تأثیر این بروزرسانی قرار گرفته اند. دهها بار ترافیک فرو ریخت.

8- تحلیل و تحلیل عمیق و مداوم رقبا

تجزیه و تحلیل ثابت کمک خواهد کرد که دقیقاً کدام روشهای تبلیغی بیشترین نتیجه را کسب کنند. و از همه مهمتر ، می توانید کلمات کلیدی کم رقابتی را مشاهده کنید که رقبای شما ترافیک خود را تجربه می کنند.

چرا ما نیاز به تجزیه و تحلیل رقبا داریم؟

جواب ساده است - به منظور درک نحوه اتفاقات در طاقچه ، برای پیدا کردن لحظات غیر واضح که برای یک موضوع خاص و خاص مهم است ، عمیق تر به منافع مشتری می رسد. این موضوع همیشه اهمیت خواهد داشت ، تا زمانی که یک پیشنهاد رقابتی در بازار وجود داشته باشد.

ایده آل سئو ایده آل 2019

می خواهم تأکید کنم که هر آنچه در این مقاله شرح داده شده است ، صرفاً یک نظر ذهنی مبتنی بر تجربه است.

امروز ، یک متخصص SEO یک سرباز جهانی است ، او باید دانش خوبی در بازاریابی داشته باشد ، طراحی و برنامه نویسی را درک کند. او نه تنها از بهینه سازی موتور جستجو بلکه در زمینه های دیگر هم پیموده است. و در صورت لزوم فراتر از راه حلهای معمول باشید. این مهارت های زیر را دارد:

  • درک عمیقی از اصول موتور جستجو و تکنیک های اصلی تبلیغ دارد.
  • قادر به کار با ابزارهای بهینه سازی موتور جستجو؛
  • مهارت طراحی UX \ UI و درک اصول را دارد. می تواند به سرعت نمونه اولیه را بگذارد.
  • دارای مهارت های برنامه نویسی اساسی است. دوستان با html می توانند به طور مستقل تغییراتی در کد ایجاد کنند. با برنامه نویس به طور مساوی ارتباط برقرار می کند.
  • مهارت های یک مدیر پروژه را دارد. واضح است که TK را برای نویسندگان برنامه نویس ، برنامه نویس ، طراح ترسیم و ترسیم کنید.
  • اصول اساسی فروش را می فهمد؛
  • تحلیلگر به طور منظم اوضاع موجود در حوزه و کل بازار را تحلیل می کند.

به جای خروجی

حرفه سئو ، به طور کلی صنعت بهینه سازی موتور جستجو به طور کلی پیشرفت خواهد کرد. به نظر من ، متخصص ایده آل سئو یک مدیر پروژه با درک عمیق از اصول موتورهای جستجو است. از آنجا که وظیفه اصلی ایجاد یک سایت راحت و جالب برای کاربران بود.

در سال 2019 ، پتانسیل سئو از دیدگاه تجاری همچنان عظیم است. اما ، هر ساله ، ارتقاء موثر سخت تر می شود ، به مهارت و منابع بیشتری نیاز دارد. امروز ، SEO دیگر فقط متون ، پیوندها و کلمات کلیدی نیست. بهینه سازی موتور جستجو برای بهبود سایت نیاز به کار جامع دارد. به همین دلیل بسیاری از شرکت ها حاضرند مبلغ بیشتری برای ارتقاء در سال 2019 بپردازند. جستجوگرها مرده نیست ، بلکه ابعاد جدیدی به خود گرفته است. و استراتژی تبلیغ صحیح از همیشه مهمتر شده است.

این مقاله وانمود نمی کند که یک گزارش علمی خوانده می شود ، البته من برای اکثریت قوانین روشنی را شرح داده ام. این مطالب مختصراً از بازار فعلی و مباحث شخصی من در مورد موضوع است. اگر برای شما جالب بود و شما حداقل به چیز مفیدی تأکید کرده اید ، خوشحال می شوم که هر مقاله را به طور مفصل در مقاله های جداگانه تجزیه و تحلیل کنم. من می خواهم در حال حاضر از خوانندگان و به ویژه ، نظر شما در مورد سئو دریافت کنم