تجهیزات پزشکی امروزه یکی از قسمت های جدایی ناپذیر مراکز درمانی است. از جمله این مکان ها می توان بیمارستان ها، درمانگاه ها، کلینیک ها، مطب ها و ... اشاره کرد. در این مکانها هزینه های زیادی صرف خرید تجهیزات پزشکی میشود. در این بین سدان مد فروشگاه هایی است که تمامی ملزومات مورد نیاز این مکانها را فراهم می کند. برای مثال می توان به لوازم و لباس پیشگیری مثل انواع ماسک معمولی و فیلتردار، محلول ضدعفونی کننده دست و ... اشاره کرد. هزینه این تجهیزات چیزی حدود 1 سوم از کل هزینه های تاسیس یک بیمارستان است.

 هر کدام از تجهیزات پزشکی خاص و دستگاه های پیشرفته معمولا کاربر مخصوص به خود را دارد. در عین حال باید به طور منظم مدیریت شده و نگهداری از آن ها مطابق با اصولی صورت بگیرد. به این دلیل که هزینه های اضافی را به مراکز و یا حتی بیماران در منزل تحمیل نکند. بهره مندی از تکنولوژی های پیشرفته و خرید تجهیزات به روز و نوین می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند و باعث اتلاف هزینه و منابع انسانی نشود.

در واقع از آن جایی که هزینه خرید تجهیزات پزشکی معمولا براساس کارایی آن ها تعیین شده میشود، باید از مراکز معتبر خرید خود را انجام دهید. البته این کار باعث صرفه جویی در هزینه ها نیز هست. تا مجبور نشوید هزینه های گزافی را بابت تهیه این اقلام پرداخت کنید.

با پیشرفت تکنولوژی و ابداع و تولید لوازم و دستگاه های پیشرفته تر، خوشبختانه امروزه انواع و اقسام کالا های پزشکی برای موارد مختلف درمانی وجود دارد. این تجهیزات کارایی متفاوتی داشته و افراد با هر سطح توان مالی می توانند از انواع آن ها خریداری و نیاز های خود را برطرف کنند.

فروشگاه تجهیزات پزشکی بازار طب

در تجهیزات پزشکی چه محصولاتی عرضه میشود؟

تجهیزات پزشکی از وسایل ساده ای همچون گوشی پزشکی گرفته تا وسایل پیچیده ای همچون دستگاه های اکسیژن ساز و ... را شامل می شود. این تجهیزات اکنون برای موارد مختلف درمانی و حتی پیشگیری مورد استفاده ی بیماران قرار می گیرد که سامان دهی به آنها می تواند نیازهای بیماران را بهتر و موثرتر برطرف کند.

وسعت حوزه تجهیزات و کالا های پزشکی به قدری گسترده است که امروزه در ایران و سرتاسر جهان، افراد زیادی در قسمت های متفاوت این حوزه از تولید گرفته تا صادرات فعالیت می کنند. با این وجود حتی هنوز هم گاهی نیا های بیماران به تجهیزات پزشکی در جای جای دنیا بی پاسخ می ماند.

بنابراین حوزه تجهیزات پزشکی علاوه بر نیروی انسانی کارآمد و مفید نیازمند نیرو های با دانش و تخصص لازم است تا بتواند نیاز های این قشر آسیب پذیر را به درستی بشناسد و در مسیر برطرف ساختن آن ها گام بردارد.

در ایران هم مثل سایر کشورهای دنیا رشته مهندسی تجهیزات پزشکی که امروزه در دانشگاه های کشورهای مختلف تدریس می شود. این رشته به منظور ارتقای سطح سلامت ایجاد شده است. هر کسی که به حوزه تجهیزات پزشکی می تواند به صورت علمی و آکادمیک این رشته را دنبال و پس از فارغ التحصیلی در این زمینه فعالیت کند.