اعتماد به نفس کلید بسیاری از موفقیت هاست. برای افزایش اعتماد به نفس می توان از روشهایی همچون قضاوت منصفانه خودتان، تمرین سخنرانی، مثبت اندیشی و ... استفاده کرد. در کنار این رفتارهایی که به افزایش اعتماد به نفس کمک می کند، چند نکته کلیدی هم وجود دارد که نقش زیادی در بهبود اعتماد به نفس دارد که عبارتند از:

برای خود هدیه بخرید

گاهی لازم است تا برای مناسب های مختلف برای خودتا هدیه بخرید. برای مثال در زمان تولد سعی کنید حتما این کار را انجام دهید. تبریک یا گفتن جملاتی از قبیل شب بخیر، صبح بخیر، عیدت مبارک، تولدت مبارک و ... به خودتان به معنای احترامی است که به شخصیت خود می گذارید که به مرور زمان موجب افزایش اعتماد به نفس در شما می شود.

تصور داشتن اعتماد به نفس

حتی اگر در ردیف کسانی هستید که اعتماد به نفس پایینی دارید، بهتر است تصور کنید که از اعتماد به نفس بالایی برخوردار هستید. در این صورت افکار مثبت به طور مداوم به سراغ شما می آید. در مقابل دیگران همیشه تظاهر به داشتن اعتماد به نفس داشته باشید.

راه رفتن قوی

برداشتن گام های مستحکم به افراد روحیه مثبت می دهد. بالا نگهداشتن سر در زمان راه رفتن نیز یک راهکار دیگر می باشد نشان از قدرتمندن بودن است که می تواند انرژی را در شما بیشتر کند و از سوی دیگر موجب افزایش اعتماد به نفس شود. حتی در احوالپرسی های دوستانه نیز با اقتدار دست بدهید. این کار تاثیر زیادی در افزایش اعتماد به نفس دارد.

تنفس عمیق

اگر قرار است به ملاقات افراد مهمی بروید و یا در یک جلسه کاری سخنرانی کنید، قبلا از ملاقات و جلسه چند دقیقه نفس عمیق بکشید. زمانی که تنفس عمیق می کشید، با افزایش میزان اکسیژن خون و بیشتر شدن حجم ریه ها، جریان خون از قلب به مغز (خون شریانی) و از مغز به قلب (خون وریدی) به آسانی صورت می گیرد. با افزایش میزان اکسیژن در بدن و بویژه مغز، توانایی تفکر و صحبت کردن نیز بیشتر می شود.

شیک پوشی

افرادی که اعتماد به نفس پایینی دارند، از حضور در اجتماع خودداری می کنند. به مرور زمان از شیک پوشی نیز فاصله می گیرند. در حالی اگر دقت داشته باشید متوجه می شوید افرادی که اعتماد به نفس بالاتری دارند، بیشتر در اجتماع حضور پیدا می کنند و در عین حال از مشخصه های آنها شیک پوشی است. طبق بررسی هایی که بر روی افراد شیک پوش از قبیل هنرمندان، بازیگران و خواننده ها صورت گرفته، مشخص شده است که این افراد به دلیل شیک پوشی همواره مورد توجه قرار می گیرند که همین عامل نقش زیادی در افزایش اعتماد به نفس آنها دارد. بنابراین با شیک پوشی می توان اعتماد به نفس خود را افزایش داد.

مقابله با ترس

هیچ چیز ترسناکی وجود ندارد و در واقع این ما هستیم که پدیده ها و موضوعات را ترسناک تعریف می کنیم. پس تنها کسی که باید با ترس مقابله کند، خود ما هستیم. اگر انسان بتواند با ترس مقابله کند، به این نتیجه می رسد که توانایی زیادی برای مقابله با موانع و مشکلات دارد. بهتر است از ترس های کوچک آغاز کنید. برای مثال ترس از تاریکی را از ابتدایی ترین مراحل آغاز کنید. این کار نقش زیادی در افزایش اعتماد به نفس دارد.

اهمیت دادن به زیبایی

زیبایی یکی از مهمترین راه حل های افزایش اعتماد به نفس است. شاید دیده باشید افرادی که هیچ موفقیتی در زندگی ندارند و حتی استعداد رسیدن به موفقیت هم در آنها دیده نمی شود. اما به دلیل زیبایی و خوش چهره بودن، محبوبیت زیادی در میان اطرافیان دارند. این افراد به دلیل داشتن چهره خوب، اعتماد به نفس بالایی نیز دارند. بنابراین یکی از ساده ترین راهکارهای افزایش اعتماد به نفس، اهمیت دادن به زیبایی است.

برای اینکار به متخصص پوست مراجعه و یا برای پرپشت شدن موهای خود اقدام کنید و هر کاری که می تواند به زیبایی شما منتهی شود را دنبال کنید.